سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت دنیا، خرد را تباه می کند و دل را ازشنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام]

اخلاق سرا

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
 ثبت نام کنید
عابد و سگ(پنج شنبه 87 اردیبهشت 19 ساعت 11:16 عصر )

به نام ایزد منان
سلام به همه با اخلاقها
یکی بود یکی نبود غیر از خدای مهربون هیچ کس نبود
روزی در زمانهای قدیم عابدی بود که رویه کوهی زندگی میکرد شبها عبادت میکرد و روزهاش رو روزه بود اون  پایین کوه  نمیرفت و بین مردم شهر نمیگشت ، هر روز برای این عابد ما یه قرص نون میومد نصفش رو برای افطار میخورد و نیمیش رو هم برای سحر نگه میداشت . روزها به همین منوال میگذشت تا اینکه یه شب نونی برای افطار عابد نرسید و برای سحر هم خبری از اون نون همیشگی نبود . گرسنگی امون عابد رو بریده بود برای همین هم به روستایی که پایین کوه بود رفت ،مردم اون روستا نصرانی بودن عابد به یکی از خونه ها رفت و تقاضای غذا کرد صاحب خونه دو قرص نون به عابد داد،  وقتی عابد خواست خونه رو ترک کنه سگ لاغر و لاجونی  که جلوی در خونه اون فرد بود دامن عابد رو کشید و عابد یکی از اون نونا رو برای سگ انداخت تا میخواست بره سگ دوباره دامن عابد رو گرفت و عابد قرص بعدی نون  رو هم به سگ داد داشت میرفت که دوباره سگ دامن عابد رو کشید و عابد برگشت و به سگ گفت:

ای بی حیا صاحب تو دو قرص نون به من داده منم جفتش رو به تو دادم دیگه چی میخوای؟ سگ با اجازه ی خدا به حرف اومد و گفت من از این خونه حفاظت میکنم و کارایی رو که به من مربوط میشه رو انجام میدم اماصاحب این خونه وضع مالیه خوبی نداره برای همین هم هر وفت که داشته باشن به من هم چیزی میدن تا بخورم اما گاها میشه که چند روز به من غذا نمیدن اما من هیچ وقت در این خونه رو رها نکردم حالا من بی حیام یا تو که طاقت یه روز گرسنگی رو نداشتی و یه روز که قرص نونت نرسیده از خدا دل کندی و به دشمنت رو اوردی؟ 

 



» طه
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
امام خمینی
[عناوین آرشیوشده]


بازدیدهای امروز: 1 بازدید
بازدیدهای دیروز: 1 بازدید
مجموع بازدیدها: 14771 بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ وضعیت من در یاهو ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

اخلاق سرا
طه
سلام این وبلاگ یه وب اخلاقیه که سعی شده نکات اخلاقی با یه زبون دیگه نگاشته بشه تا راهی باشه برای نزدیک شدن به اخلاق نبوی (اسوه حسنه)
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «